Yhdistys

Kotkan Insinööriopiskelijat KoIO ry

Kotkan Insinööriopiskelijat KoIO ry on Insinööriopiskelijaliitto IOL ry:n Kotkan paikallisyhdistys. Toimimme Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun Metsolan kampuksella ja jäsenmäärämme on noin 400. Yhdistyksemme on rekisteröity vuonna 1983!

Jäsenemme ovat samalla Insinööriopiskelijaliitto IOL ry:n jäseniä. IOL ry toimii kaikissa suomenkielistä tekniikan koulutusta tarjoavissa ammattikorkeakouluissa. Siihen kuuluu noin 19 000 opiskelijaa.

IOL ry on Insinööriliitto IL ry:n nuorjäsenjärjestö. Perinteikäs Insinööriliitto on perustettu vuonna 1919. Siihen kuuluu jäsenjärjestöjen kautta noin 70 000 insinööriä, tekniikan alan ammattilaista tai opiskelijaa. Insinööriliiton tehtävänä on muun muassa jäsentensä ammatillinen edunvalvonta ja työehtosopimusten neuvottelu. Insinööriliitto kuuluu korkeasti koulutettujen työmarkkinakeskusjärjestö Akavaan.

Insinööriopiskelijaliitolla on Kotkan lisäksi 23 paikallisyhdistystä, joihin olemme yhteydessä. Erityisen tiivistä yhteistyö on Itä-Suomen Insinööriopiskelijat ITIÖ:n piirissä, johon kuuluvat Kotka mukaan lukien Joensuun, Kuopion, Lappeenrannan, Mikkelin, Savonlinnan ja Varkauden paikallisyhdistykset.

Paikallisena akavalaisena meillä on tärkeä kumppani "isojen insinöörien puolella", Ala-Kymen Insinöörit AKI ry, jossa edustamme.

KoIO ry Kotkan kampuksella

Muista Xamkissa toimivista opiskelijayhdistyksistä KoIO ry poikkeaa siten, että jäsenemme ovat vain tekniikan opiskelijoita, ja toimintamme tähtää vahvaan ammatilliseen identiteettiin ja hyvään työelämään, - opiskelijoiden edunvalvontaa unohtamatta. Teemme yhteistyötä Opiskelijakunta Kaakon ja muiden kampuksen opiskelijayhdistysten kanssa.

Lue lisää toiminnastamme ja liity mukaan ylläpitämään insinöörimäistä meininkiä Kotkassa!